fredag 29 januari 2010

Bingolingo Lisa är tillbaka....

Ja nu ska vi se om inspirationen till att blogga har kommit för att stanna eller ej??...
Men nu har jag svårt att veta var jag ska börja, eftersom det var så länge sen jag skrev... Men jag försöker väl börja där jag slutade sist....

Det var ju innan jul när jag fick tillbringa 3 veckor på sahlgrenska och var tvungen att göra en öppen bukoperation pga tarmvred o sammanväxningar på tarmarna, så nu ser min mage ut som en frankensteinmage med ett långt ärr, men för att liva upp det så funderar jag på att tatuera dit ett blixtlås över ärret så blir det ju lättare för läkarna att hitta vart dom ska öppna om det behövs fler gånger :-)...
De tre veckorna på sahlgrenska var på många sätt en omvälvande upplevelse, för det första så är det det enda sjukhus jag varit med om där de blandar kön på samma rum, alltså både män o kvinnor... Och det var ju en lite annorlunda upplevelse både på gott och ont! Det goda var ju att jag fick träffa den fantastiska Anders! En mycket omtänksam och godhjärtad människa med en bisarr humor som jag gillar skarpt! Och vi har fortfarande ett parti schack som ska utspelas oss emellan... Nu till det negativa med tvåkönade rum, för Anders sängplats gick efter han hade åkt hem till en, tja enda sättet som jag skulle kunna beskriva honom rättvisa, är genom att förklara att han var verkligen den stereotypa avbilden av en riktig slusk-svensson som sitter hemma i soffan i kallingar och nätbrynnja med en ölburk i näven och en tallrik nicro-mat i andra o kollar på tipsextra... Fast i denna situation var kallingarna o brynnjan utbytta till en sjukhusskjorta, o ölen var en pillerburk istället... Nåja min avigsida vändes mot honom när han genast efter att ha blivit anvisad till sin plats direkt lägger beslag på tv-dosan och högt deklarerar att det minsann e en fotbolls match 21.30 på kvällen som han ska se... Och visst detta gjorde väl inte mig så mycket... Eftersom jag hade en egen tv till min säng och han och hans andra sängkompis hade en tv att dela på, problemet var bara att så fort dom bytte kanal på sin tv, så bytte dom på min oxå eftersom det var likadana tv apparater med identiska dosor till... Och när han då deklarerade att han skulle se denna match så var väl klockan kanske 4 på eftermiddagen, och vad tror ni karl gör?, jo trots att det då var ca 5,5 timmar kvar till matchen så måste han ju sätta på denna kanal direkt för att vara säker på att inte missa den!?... Samtidigt som han envist och burdust talade om för sin sänggranne hur viktig denna match var... Detta berättade han så envist och burdust så han inte ens hann upptäcka att hans sänggranne varken förstod eller pratade svenska.... Överhuvudtaget! Men även om han vetat detta så hade det nog inte hindrat honom för varje gång sänggrannen försökte avbryta honom och försökte gestikulera att han faktiskt inte förstod ett jota, så höjde brynnje gubben bara rösten, vet inte om han kanske trodde sänggrannen försökte tala om att han var döv?? Så han höjde rösten för att han verkligen skulle höra...

Det roliga var ju oxå att han hade ju ingen aning om detta med tvna och dosorna, så jag får väl motvilligt erkänna att jag inte riktigt kunde motstå inbjudan att retas lite med honom....
Så efter en stund när han hade tittat ett tag på sin kanal så tryckte jag på 4an och vips så bytte hans tv oxå kanal... jag hörde lite mutter där bakom min sängskärm, och han bytte tillbaka, då tryckte jag på 4an igen... detta upprepade sig kanske en 4-5 gånger, och varje gång blir muttret högre och högre... Tillslut går han till och med fram till sin tv o börjar banka i sidan på den o trycker på alla knappar han kan hitta, vid det laget vrider jag mig o biter rejält i kudden för att inte skratta ihjäl mig... Men jag ger mig inte utan fortsätter enträget att byta kanal... Tillslut är han så desperat att han ringer på larmklockan till personalen, och skriker smått hysteriskt till sköterskan som kommer att det är något glapp på hans tv, och hans som ska se en fotbollsmatch....
Hehe... kan lova att jag hade svårt att hålla mig... Men iallafall lagom till matchen skulle börja tänkte jag att jag får väl vara snäll och låta honom se den då... Gissa om jag fick ångra mig.... För så fort den börja så drog han på volymen så det hördes över halva avdelningen, och så fort det blev mål så vråla han så HELA avdelningen hörde... Och naturligtvis var det en extremt målrik match... Just my luck!!

Nej nu är klockan mycket, och Jonathan vrålar i mitt öra att han ska se scoobyvarulven... Så jag får fortsätta imorgon... God natt alla...

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÄNTLIGEN! utropade Gert Fylking och nu är det jag som utropar detsamma!
UllaBella

anderskouru sa...

Grattis i förskott på födelsedagen!

Synd att "rumskompisen" inte visade respekt(också för sin egen del)!

Hoppas att hälsan har bättrat sig för din del!