lördag 14 november 2009

Det ligger mig i fatet...

Jag har som ni säkert förstått vid det här laget, mycket negativa erfarenheter av sjukvården...
Och jag kan inte låta bli att känna mig fruktansvärt ledsen, kränkt och frustrerad över att aldrig! bli tagen på allvar, det spelar ju liksom ingen roll vad jag söker hjälp för, så känns det som att det bara nonchaleras och jämt, jämt, jämt så säger dom underförstått att allt bara är psykiskt... pga att jag har diagnosen depression och äter mediciner för detta, och när man då blir ledsen inför en läkare, när det känns som att man bankar pannan blodig till ingen nytta, ja då får dom vatten på sin kvarn för då är det tydligt att det är depressionen som är orsaken till allt...
Jag fattar inte det.... Kan inte jag faktiskt ha ont utan att det beror på depressionen?? Kan jag inte vara sjuk utan att det bara beror på depressionen??? Kan inte läkarna fatta att det kanske beror på deras ifrågasättande av mig och hur jag känner som faktiskt spär på min deppression??? Jag menar... Vem blir inte ledsen och deppig av att aldrig känna sig trodd och ifrågasatt hela tiden???

Inga kommentarer: