fredag 15 maj 2009

Back home.... Halo..

Ja nu var jag då hemma, eller vi kanske jag ska tillägga..
Och detta blev då ingen lätt resa vill jag lova, fast varför blir jag förvånad?? Med min tur!!

Patrik opererades den 29:e, och allt gick jättebra för honom, jag opererades den 30:e, och drabbades av komplikation..
Jag var som nr 2 i turordningen så jag kördes ner till operation vid halv nio på morgonen...
Sen minns jag inte så mycket mer.. Men har fått berättat för mig av läkare och sköterskor, jag vaknade aldrig till riktigt efter operationen som man ska göra, och mitt blodtryck löpte amok, har ett svagt minne av att blodtrycket vid ett tillfälle var typ 165/47, jag hade en bra bit över 100 i puls, och blodvärdet blev bara sämre och sämre, på uppvaket hade dom tät kontakt med kirurgen hela eftermiddagen, och försökte att ge mig blod, och massa olika mediciner för att jag skulle bli bättre, men inget hjälpte. Så vid 8 tiden på kvällen bestämde dom sig att dom var tvungna att akut-operera mig igen, så kirurgen och övrig op-personal skyndade sig in på valborgsmässoafton för att göra en re-operation på mig..
Under operationen så upptäckte dom då att jag blödde på 2 ställen inne i buken, så dom var tvungna att suga ut en del blod och sätta ett dränage i magen...
Efter den operationen blev mina värden bättre men istället så fick jag visst hög feber under natten, sen på fredag morgon kördes jag upp till avdelningen igen, men jag vaknade bara till korta stunder, och sen sov jag bara...
På lördagen var jag lite mera medveten, tror jag.. Men jag fick ligga kvar på carlanderska till torsdagen därpå pga av att jag hade så ont i magen...
Har fortfarande väldigt, väldigt ont i magen... Det har blivit mer nu sista 2-3 dagarna...
Men känner att just nu orkar jag inte bry mig!! Är för trött!! Och det sista stället i världen jag kommer att återvända till är Kirurgkliniken i Skövde!! Var där i helgen och det var ingen trevlig erfarenhet!! Kan berätta mer om det en annan gång...

Avslutar med en låt som beskriver hur jag känner mig inuti just nu...
Känns som om jag håller på att gå sönder...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörde du min suck av lättnad över att du är tillbaka? /Ulla-Bella