fredag 29 maj 2009

Blogg innan helgen...

Ja jag tänkte passa på att blogga lite innan helgen, eftersom sjukhus biblioteket har stängt på helgen så kommer jag inte kunna uppdatera er något förrän tidigast på måndag...

Hur har natten varit då??
Jo den har varit ett rent helvete!! Jag har haft så ont i magen sen igår eftermiddag så jag har inte ens kunnat ligga ner... Så jävla tröstlöst...
Vid 11 tiden igår kväll kände jag att jag inte fixade det längre, ringde då på sköterskan för att få hjälp, min rumskamrat ringde samtidigt pga samma bekymmer.. När sköterskan kom in talade vi båda om hur det var och sköterskan sa att hon skulle se vad hon kunde hitta på och gick...
Efter kanske en halvtimme kom hon in på vårat rum igen med en spruta smärtlindring till min rumskompis, mig ignorerade hon totalt, trodde att hon iallafall skulle fråga hur det gick med mig, men icke...
Hon lämnade rummet, jag tänkte att hon kanske gick iväg för att hämta något till mig med...
Men efter 1,5 timme insåg jag att så nog inte var fallet... Ringde då på klockan igen, och när hon kom in frågade jag om hon helt glömt bort mig??
Nej, vadå då frågade hon...
Ja, jag har så ont så jag inte kan ligga ner ens, förklarade jag igen...
Då fräste hon bara till mig och sa, ja vi har blivit tillsagda att vi inte får ge dig sprutor i onödan!

Då orkade jag inte mer, och frågade vafan hon menade med i onödan?? Jag ringer väl inte för att det är kul eller...

Jamen vart har du ont då frågar hon??
Då tänkte jag bara, vad är det här för jävla idiot??
Jag tog på mig kläder och gick storgråtande ifrån avdelningen, kände att jag inte orkade vara kvar där just då... Så jag gick ner i entre-hallen och bara grät i säkert en timme, och visste inte vad jag skulle ta mig till... Och ondare och ondare fick jag... Gick tillslut upp på avdelningen igen... Och jag vet inte om sköterskan hade fått dåligt samvete eller nåt, för hon kom nästan direkt med en spruta morfin till mig...
Och jag kan tala om att det var helt underbart när den började verka och smärtan gav med sig lite så jag iallafall kunde halvligga i sängen...

Men idag är det tillbaka på ruta ett igen, har ont som fasiken, vet fan inte hur länge till jag orkar med det här... Det är outhärdligt...

Det var underbart igår iallafall att få besök av mina 2 älsklingar, det är den bästa terapin att få kramar och pussar av dom!!
Längtar så det gör ont efter dom!!

Tack alla för era fina kommentarer förresten, så skönt att veta att ni tänker på mig, precis vad jag behöver!!
Ser fram emot varje gång jag loggar in här och se att någon lämnat en kommentar, så fortsätt gärna med det...

Massa kramar till er alla, både kända och okända..

3 kommentarer:

Anonym sa...

När min bror hade det jobbigt så skickade jag kraft med tanken till honom. Funkar det på dig Lisa? Kämpa på. G inte upp / Ulla-Bella

Anonym sa...

Stor kram till dig!!
Tycker läkaren på calanderska skulle kunna hjälpa dig.
Mvh Ann-Louise, själv op på calanderska och mamma.

Malin sa...

Fy va jag blir ledsen när jag hör hur de behandlar dig...Eller inte behandlar dig kanske jag ska säga istället....Jag tänker massor på dig...kram Facebook-Malin