måndag 23 mars 2009

Blir så j***a irriterad...

Vill just nu kräkas på sjukvårds upplysningen.... Undrar vad det är för folk som jobbar där egentligen?? Måste ju vara människor som fått sin yrkeslicens i corn-flakes paketet...
Anledningen till min irritation? Jo har nämligen fått så jäkla ont i tandköttet kring en visdomstand, och då menar jag RIKTIGT ont, kan inte tugga ordentligt eller nåt, gör ont som fasiken bara jag råkar nudda tandköttet med tungan, och det strålar ner i halsen...
Började ha lite ont på dagen idag men inte så farligt, så jag tänkte att jag kan avvakta med att ringa tandläkaren tills imorgon bitti, men så nu på kvällen så gör det så j***a ont så jag kände bara hur jag höll på att få panik, när det inte ens hjälpte när jag tog både alvedon och ibumetin...
Så då kollade jag på sjukvårdsrådgivningens sajt 1177.se, och där hade dom flera kapitel om just tandbekymmer, och där fanns då just ett kapitel om problem med tanköttsinflammation runt visdomstand, och där stod det då att man kunde ringa till just sjukvårdsrådgivningen! för att få hjälp, så det gjorde jag då...
Kommer fram till en "sköterska" och förklarar mitt problem, att det gör så ont och jag kan inte tugga osv. osv..
Och vet ni vad jag får för svar?
Jo först frågar människan om jag har varit hos en tandläkare? Nej, förklarar jag eftersom det blivit värre nu på kvällen och folktandvården har inte öppet efter fem..
Då säger människan:
-varför ringer du hit då? Det här är ju SJUK-VÅRDS-Rådgivningen...
ehh, förmodligen för att det var precis vad som stod på eran egen j***a hemsida!!!

Åhh, blir så trött, på oförskämda, dryga människor! Byt yrke för f*n om ni inte kan visa vanlig normal medmänsklighet!!
Och om man nu inte får ringa till er angående tandproblem så se då till att ta bort den informationen ifrån eran hemsida där ni skrivit att man ska kontakta er på telefon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu tar vi lugna, djupa andetag och andas in genom näsan och ut genom munnen :-)
Har du fortfarande ont så tar du och lägger en isbit mot det onda, eller så gör du som Viola och tuggar/smälter en värktablett mot den onda tanden.
Ulla-Bella som kan allt och lite till.......