tisdag 3 mars 2009

Kärlek börjar alltid med bråk, och slutar med...

Ja barnbidrag är det väl enligt den gamla ret frasen som man alltid sa på lågstadiet när en kille och tjej bråkade med varandra...
Vet inte varför jag kom att tänka på den egentligen, men sen kom jag faktiskt på det lustiga sammanträffandet att man kan på sätt och vis säga att det var så det började med min älskade man och mig, fast då var det inte bråk mellan oss två utan det var bråk med en annan, men hade det inte varit för det bråket så hade vi nog inte lärt känna varandra.. Så inget ont som inte har något gott med sig.. :-) Vadå spottar ordfraser??

Ja hur är det annars då?

Min älskade lilla plutt har varit jättedålig med 40-graders feber sen i onsdags och kraftiga öron inflammationer på båda öronen så han har till och med legat inlagd på sjukhus ett par dar för att han behövde få penicillin intravenöst, vi fick först kåvepenin i flytande form för att ge hemma men det kräktes han bara upp för att det smakar så piss illa, fattar inte att det inte finns penicillin i form av stolpiller till så små barn?? Jag menar hur lätt är det att få i ett litet barn en medicin som smakar huggorm??
Hoppas någon forskar fram något sådant snart!!
Ja, ja men nu är han hemma igen iallafall min lilla älskling, och min stora älskling som har sovit med honom på sjukhuset eftersom jag oxå är dålig och febrig, men jag har ju varit med dom på dagarna och bara åkt hem och sovit, men nu är det skönt att familjen är tillsammans igen...
Nu ska vi bara ta det lugnt och vila och kurera oss ett par dar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns penicillin i stolpiller till barn, men det vägrar läkare skriva ut för barnen "kan" bli dåliga i magen av det och bajsa ut dom i stället. Så vilket är bäst? Att spy upp äcklig kåvepenin eller eventuellt bajsa ut ett stolpiller? Haha..