tisdag 17 mars 2009

Det blev to be continued lite senare....

Ja men vi hoppar väl igång direkt medans skrivlustan finns...

Nästa exempel får bli när jag var i 15 års åldern.. Jag blev då riktigt sjuk, det visade sig att jag hade fått en böld i ena njuren så jag blev ju inlagd på sjukhus.. där jag fick stanna i ca 2 veckor för att få antibiotika intravenöst.. Jag var riktigt dålig, men iallafall så ringde jag till min pappa och frågade om han kunde komma upp till sjukhuset och hälsa på mig, och jovisst det kunde han.. Så han kom, och vi pratade lite och sen frågade jag honom ifall han skulle kunna åka till mitt jobb (jag jobbade då i ett travstall) och hämta min lön och komma upp med till mig, så att jag skulle ha lite pengar ifall jag behövde köpa mig något... Jag sa till honom att lönen var på ca 6000 men han behövde inte få allt, bara jag fick lite.. Ja ja, han lovade att göra detta och komma tillbaka dagen efter och lämna pengarna.. Nästa dag kom och ingen pappa kom.. Han dök inte upp den nästkommande veckan heller innan jag fick åka hem.. Han svarade inte i telefon heller.. Ja anade väl oråd redan där men tänkte att det fanns väl någon förklaring typ att min arbetsgivare inte hade haft några pengar eller nåt. Men dagen efter jag fått komma hem åkte jag till mitt jobb för att hälsa på, och frågade då chefen om min lön, jomenvisst den hade pappa varit och hämtat och insesterat på att jag absolut behövde alltihop direkt, så då hade han fått det, men dom hade han alltså behållt själv... Så det resulterade ju i att jag fick en väldigt väldigt kärv månad, fick till och med gå till soc för att få hjälp att lösa ut medicinerna jag var tvungen att ha...

Inga kommentarer: