söndag 26 juli 2009

Långt uppehåll...

Ja nu var det ett tag sen jag bloggade igen... Men det blir så när man har fullt upp, särskilt nu när Jonathan är ledig från dagis, han har ju varit ledig 2 veckor nu, och det bli ytterligare två innan dagis öppnar igen...

Känns som att det är först nu vi börjar komma in i en fungerande rutin i ledigheten, första veckan var jobbig vill jag lova, jag var precis slut efter de 3 första dagarna :-)..
Men sen drog vi iväg på lite välbehövlig semester, som blev av trots att våran j***a bil bestämde sig för att haverera kvällen innan, något som vi trodde var ett enkelt fel som vattenpumpen, visade sig vara betydligt värre... Det var topplockspackningen som gått...
Jäkla skit, jag var riktigt irriterad då kan jag lova!!
Men som tur var fick vi låna Patriks systers bil istället, så det blev lite semester iallafall, vi gav oss bland annat av till Nyköping, där vi tog in på ett hotell som var jättemysigt och prisvärt!!
Och säger jag det så är det nog så, för jag är nog en mardrömsgäst att få på ett hotell, jag kan be att få byta rum 4-5 gånger innan jag är nöjd, för jag tycker verkligen att om man betalar dyrt för hotell så vill jag ha valuta för pengarna!!
Och det fick vi denna gång.. På kvällen åkte vi ner och promenerade lite i hamnen, det var hur mysigt som helst, och vi satte oss på en uteservering precis vid kajkanten och åt en fantastiskt middag!!
Vi hade så mysigt alla 3, så jag kan lova att dit kommer vi åka igen!!

Dagen efter åkte vi till kolmården, men om det får jag nog säga att vi var besvikna på, tycker inte alls att det var värt att betala 300:- per person för att gå in där!
Då åker jag nog hellre till Borås djurpark istället...
Tyckte bara det var jobbigt att gå på kolmården, det var lååånga backar överallt och långa avstånd, så inte särskilt barn-vänligt... Det enda som var lite kul, och som Jonathan upskattade var tropicariet och Bamses värld...
Jonathan stog först i kö för att krama Bamse och Lille-skutt, och han vägrade att gå därifrån sen, han ville fortsätta att kramas med dom, hehe...

Det är kul att åka bort lite men ack så skönt att komma hem igen...

Härom dagen fick vi dessutom mycket trevligt besök av min älskade syster och hennes underbara barn...
Det var en riktigt trevlig dag!

Nu tjötar min man att han vill ha datan, så jag får blogga mer sen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen Lisa! Jag trodde och hoppades på att uppehållet i bloggandet berodde på att ni var på semester. Vad hette hotellet i Nyköping? Vi ska åka på minisemester nu i veckan och kommer att hamna i Nyköping. Jag kan rekommendera Hotel Gästis i Varbetg om ni skulle hamna där. Också mysigt och mycket prisvärt. Ha det allra bästa och hälsa dina gubbar. / UllaBella

Lisa sa...

Hej Ulla-Bella...
Hotellet hette Ibis hotell... Det ligger strax utanför själva centrum.. Placerat mitt emellan McDonalds och Max :-) Sen ligger Rusta, Willys och Jysk precis runt hörnet... Mycket bra placering med andra ord :-)...
För oss tre i ett stort dubbelrum med en extra säng till Jonathan kostade det 615:-, skaffade man dessutom Ibis-kortet, som är gratis så dricker man allt kaffe gratis på hotellet, plus att man har 10% rabatt på allt i restaurangen... Mycket prisvärt med andra ord...