onsdag 10 juni 2009

Fortsatt negativ...

Ja det känns onekligen som att mina bloggar på sista tiden har varit övervägande negativa... Så varför bryta trenden??

Är så less och trött... Trött som inte är utav denna värld...

Måste säga helt ärligt att faan vad jag ångrar att jag gjorde denna operation, inte pga livsomställningen som den innebär, för den hade jag tagit med glädje!!! Notera detta... Utan jag ångrar den helt och hållet pga det onda... Och mina öron blöder av alla som säger till mig att tänk om ett år när allt är bra och du har gått ner massa i vikt... Vet ni vad?? Det hjälper inte mig ett j***a skit!! Det spelar ingen roll hur mycket jag går ner, för det är ändå inte värt den smärtan jag har i magen... Sen kanske jag är extra bitter just nu pga att just nu har jag inte så lite ont eftersom jag inte vågar ta en enda värktablett för då blir jag ju klassad som missbrukare/beroende, för jag kan ju inte behöva smärtlindring för att jag faktiskt har ont, utan det är ju enbart för att jag är beroende... Därför har jag inte tagit en enda värktablett sen i fredags morse.

För att åtminstonde ni som är mammor ska förstå hur ont jag har på en skala kan jag tala om att jag skulle hellre föda 10 barn på raken, med förvärkar och allt än att ha detta onda i magen, och läkarna verkar bara vilja se det ur den synvinkeln att huvudsaken är ju att jag får i mig så att jag överlever... Sen vilken livskvalitet jag har spelar ingen roll... det gör ju inget om jag inte kan sova mer än var tredje, fjärde natt utav ren utmattning för att jag har så ont..

Nej jag har nog aldrig önskat så mycket att jag kunde vrida tillbaka klockan som nu... Det här kommer att ta knäcken på mig...

Till Malin som lämnat en kommentar:
Lider verkligen med dig, stackare... Fy vad tufft med en andra skilsmässa... Men jag vet att du är stark oxå, en riktig överlevare.. Lovar att jag tänker på dig.. Vill du prata så hör bara av dig!! Massa kramar...

Massa kramar till er andra med.. (En extra till Ulla-Bella)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej stackare!

Jag tillhör de som inte har ont mer än sista halvtimmen av förlossningen men mina gallstensanfall har inte varit att leka med 10 timmar innan smärtstillande. Förstår dig lite.
Vet de inte varför du har så ont??
Kram Ann-Louise