torsdag 4 juni 2009

Så Jävla förbannad!!!!

Ja nu är jag riktigt arg vill jag lova...
Alltså dom läkarna som jobbar på min avdelning är totalt jävla intelligens och humanitetbefriade kan jag lova, jag blir verkligen behandlad som en påse skit...
Och det tycker jag inte att jag har förtjänat...

En av läkarna kom ju in på ronden idag, dryg som fan och sa att han skulle boka in gastroskopin idag istället för på måndag, och så frågade han om rökningen, och då sa jag precis som det var och som jag har sagt flera gånger till dom, för jag har dragit ner som fasiken på rökningen, jämfört med att jag rökte ungefär ett paket om dagen innan så har jag nu hållt mig till att röka kanske en om dagen, och det tycker jag är jävligt starkt gjort, för det är fan inte enkelt att bara sluta röka sådär...

Ja men när jag försökte förklara det för honom, så fräste han bara, Ja det är en för mycket, och det gick verkligen att läsa dom stora bokstäverna mellan raderna att han inte trodde ett skit på mig, och sen fortsatte han med att säga att han var inte intresserad att lyssna på mina förklaringar, utan jag visste själv vad som gällde och sen vände han bara på klacken och gick ut... Så jävla oförskämd!!!

Och sen kom den andra läkaren in lika dryg han, och då frågade jag honom rätt ut vad anledningen var att dom behandlade mig så jävla oförskämt?? Då svarade han så här
- Det vet jag väl inte om jag tycker att vi gör...

Nehej du sa jag, och så sa jag till honom om detta med rökningen, och sa att jag tyckte det var för jävligt att dom bara drar sina förhastade slutsatser och sen inte lyssnar ett skit på patienten, och jag talade om för honom att jag igår hade läst i den lilla journalen jag fått ut att personalen skrivit hur många gånger som helst att jag åker ner till rökrummet hela tiden, och det är ren jävla lögn!! Bara för att jag lämnar avdelningen betyder inte det att jag går och röker hela tiden, tvärtom!! Det jag gör när jag går från avdelningen är antingen att gå och sätta mig någonstans privat för att ringa antingen till Patrik, någon kompis eller mamma, och detta har jag börjat göra när röksuget blir för stort, jag går och ringer istället.. Eller så går jag hit till biblioteket och sitter vid datan, eller så går jag ut och sätter mig på en bänk utanför sjukhuset och tar lite luft... Och allt detta hade jag kunnat tala om för dom om dom bara hade kunnat tänka sig att fråga, men neej då, då drar dom istället sina egna slutsatser...

Och det är ju som här om kvällen när jag ringde på sköterskan för att jag hade ont, och hon säger att jag inte ens får en alvedon, utan istället uppmanar hon mig att gå ner och röka??!! Detta trots att det är det enda läkarna tjatar om så är det att jag ska sluta...

Tycker att det är stor skam att läkare/vårdpersonal får/kan bete sig på detta sätt!!! Och det som nästan är ännu mera skamligt det är att nästan alla inom den yrkeskåren bara håller varandra om ryggen och tar varandra i försvar, märkligt att det alltid är patienten som inte talar sanning/överdriver... Istället för att någon kunde ha lite råg i ryggen och säga ifrån att så här får man inte bahandla en människa, för det är faktiskt inte lätt för mig som patient att behöva kämpa för att bli behandlad som en vanlig människa, när man pratatr för döva öron hela tiden, och bara blir ifrågasatt när man försöker berätta hur det ligger till, och samtidigt mår man inte bra...

Nej, fortsätter det så här kommer det bara att kunna sluta på ett sätt, man orkar inte hur mycket som helst...

Inga kommentarer: