fredag 10 april 2009

5:e diet dagen, och nu är det personligt....

Jag har ju bott i Tidaholm i ungefär 8 år nu, jag är ju född och uppväxt i Västerås och har även bott några år i Sundsvall innan jag hamnade här...
Och saken är den att på ALLA andra ställen i Sverige som jag bott på utom i Tidaholm, så har kebaben man köper på pizzerior bestått av en sort som är av nötkött med långa tunna remsor, och den är så äckligt god... Men här i tidaholm har det bara funnits ett halvfabrikat till kebab bestående av griskött med äckliga fettslamsor i, som är som gummi att tugga på...
Så under dom åren jag bott här så har jag längtat efter den andra underbara kebaben, som jag endast kunnat äta kanske 1 gång vart annat år eller något när vi varit och hälsat på min älskade mor i trakterna kring Västerås...

Och nu efter åtta år, när jag precis börjat med den underbara pulver-dieten, som måste hållas...
Vad tror ni kommer i posten då?? Jo nu ska ni få höra, det kommer en stor fet reklamlapp från en nyöppnad pizzeria här i Tidaholm.. Och vad tror ni jag får se att dom har för kebab då???
Jo naturligtvis den som jag har suktat och dreglat efter i 8 år!!!

Så thats I´t kära pizzabagare... All bets are of!! Nu är det personligt...
Jag kommer aldrig låta mig knäckas av en pizzabagare och hans kebab....
Kommer det någon mer reklam från er så kommer jag komma bort och baka in dig i en calzone! Och jag varnar dig!! Jag är HUNGRIG!!
Lek inte med en kvinna som är hungrig!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Go Lisa, Go Lisa, Go Lisa, Go Lisa!