tisdag 21 april 2009

Känslig för bajsnödighet?? Läs inte detta!!!

Ibland kan verkligen min envishet övergå i dumhet av det grövsta... I samma kategori som en fiskpinnes IQ...

Så var fallet igår kväll...

Har dom senaste dagarna varit ute och gått en hel del, detta har inneburit att mina ben börjat protestera å det grövsta!!! Smärtan i benen har varit så illa att det utan tvekan hamnar i kategorien om-någon-erbjuder-mig-en-motorsåg-så-tar-jag-genast-emot-den-och-sågar-självmant-av-mina-ben...

Men inte lyssnar man på sin kropp, neej då, det går ju inte...
Sen dessutom brukar jag oftast gå ut och gå på kvällen, eftersom min mage inte är min kompis på dagarna, och då behöver jag därför hålla mig i närheten av min kära toalett, men som sagt så brukar den lugna ner sig på kvällarna... Med vissa undantag...

Igår kväll var ett sådant undantag!

Jag hade väl inte gått mer än 10-15min innan benen gjorde så jävla ont att jag var tvungen att sätta mig på en sten och vila lite...
I samma stund jag satte mig kände jag hur det satte igång att ila i magen, och då menar jag verkligen ILA...
Som tur är har jag dock övat in en viss färdighet med det här, men det innebar att jag snabbt fick ställa mig upp för att knipa lite, vilket då gjorde att mina ben inte fick den vila dom skrek efter...
Nåja iallafall så knep jag då och efter kanske en halv minut så känner man hur det bubblar uppåt i magen, och trycket neråt släpper... Då är det grönt ljus att gå igen...
Tänkte då att det är nog inte värt att jag går så långt utan det är nog bäst jag kommer hem ganska snabbt så jag kan uppsöka toaletten...
Så jag bestämde mig för att bara ta vägen om Konsum, eftersom jag absolut var tvungen att köpa och prova Barista-Mjölk till det nymalda kaffet jag köpt på dagen...
Hade väl 5 minuters promenad till Konsum, det tog dock lite längre tid eftersom jag var tvungen att stanna några gånger till och köra knipet...
Grejen är bara att har man väl börjat med "knipet", så kommer "knip" behovet oftare och oftare, till det tillslut inte hjälper med "knipet" längre, och ni kan väl alla räkna ut vad det innebär?!
Ja iallafall så kom jag då till Konsum, gick in snurrade runt i affären och letade efter barista-mjölken, som inte fanns!!
En normal person hade ju i denna situation "gillat läget" och klarat sig utan barista-mjölk och sett till att komma hem illa kvickt, men inte jag inte....
Nä då ger jag mig iväg och travar mot Ica istället för jag måste ju ABSOLUT ha denna barista-mjölk!!!
På vägen mellan Ica och konsum så tätnar ju givetvis "knipen" och halvägs där emellan så drabbas jag verkligen av uppenbarelsen, det här går aldrig vägen...

Sen är ju grejen att när man är ute och går såhär bland folk så ser det ju lite underligt ut om man med jämna mellanrum bara stannar och står som ett fån, då är det tur att man har mobiltelefon! Perfekt att bara ta upp den och låtsas knappa ett sms eller liknande, jag menar då när folk ser en så tror dom ju att man faktiskt knappar in ett sms...
Tillslut kommer jag då fram till Ica, på vägen in stannar jag till vid en informationsskylt... Trodde jag skulle börja gråta av lycka när jag ser att på denna informationstavla står det utmärkt att det finns en toalett!! Tack gode gud för detta!!!
Så denna gången hade jag tur, jag hann på toa i tid och fick min barista-mjölk...
Frågan är ju nu bara.. Var barista-mjölken värd det??
Svaret på den frågan? Nej! Hade lika gärna kunnat använda lättmjölken vi redan hade hemma...

Japp från det ena till det andra så tänkte jag faktiskt gå på en viktklubb, som några har startat här i stan, ikväll.. Kan ju vara bra att byta tankar och ideer med andra i samma situation...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du beskriver så levande hela denna promenad med knip och allt. Jag kan se dig framför mig hela vägen. Och förlåt, men jag skrattar faktiskt, inte åt dig utan med dig hoppas jag. Keep on kniiping/
Ulla-Bella