tisdag 14 april 2009

Börjar dagen med huvudvärk...

Japp, hade en riktigt dunkande huvudvärk när jag vaknade imorse... såå jobbigt...
Har dock tagit två brus alvedon så nu har den börjat släppa.. Det är precis kass att börja dagen med huvudvärk... Andra dagen i rad dessutom...

Idag ska jag till min prat-sköterska... Ska bli skönt att få prata av sig lite.. Var ju ett tag sen jag var där nu..

Vet inte vad det är med mig idag, har en riktigt sjuk längtan efter att vara gravid igen, saknar verkligen att vara gravid, tänker hela tiden på den härliga känslan när jag väntade Jonathan, känna sparkarna i magen, nervositeten när vattnet gick... Ahh förstår inte hur man kan längta så mycket efter det... Längtar så det gör ont i kroppen nästan...

Efter operationen är gjord, och första året har gått, så kommer det nog bli en storsatsning på operation syskon iallafall, åtminstonde som det känns nu... Förhoppningsvis ska viktminskningen göra det lättare att bli gravid.. Vilket det inte är nu, och det kan ju bero på övervikten...
När jag pratade med sköterskan på Carlanderska så sa hon att dom rekommenderar inte att man blir gravid förrän efter ca 1 år efter, eftersom den näringen man får i sig bara räcker till en själv, och blir man gravid så tar ju bebisen allt, och då är risken att man blir riktig dålig själv...

Hoppas tiden går riktigt fort...

Appropå just att skaffa ett barn till, så skulle det vara underbart för mig att få chansen igen, med tanke på allt jag missade med Jonathan, att få göra allting annorlunda, bättre...
Kommer nog alltid att få brottas med mitt dåliga samvete gentemot plutten... Går ju inte att vrida tillbaka klockan, kan inte ta igen det jag missat, men försöker så gott jag kan att kompensera för det som gick förlorat...
Hoppas att det räcker..

Inga kommentarer: