söndag 19 april 2009

Söndag och 10 dagar kvar...

Ja nu är det då söndag och det är 10 dagar kvar till operationen... Börjar kännas mer och mer pirrigt nu måste jag säga...

Har funderat på en sak ett tag, angående att bli sövd för operation...
För när man sover som vanligt på natten eller så, ja då snarkar man ju och fiser och kanske till och med pratar i sömnen, utan att ha kontroll över det själv, så min undran är, gör man likadant när man är nedsövd??
Borde ju nästan vara så eftersom sömn är ju sömn eller??
Ifall det är så, stackars kirurger alltså...
Tänk om det är en patient som är riktigt rötig i magen och släpper en gasbomb, aj aj aj...

jag skulle aldrig kunna bli kirurg isåfall, för jag har sådan fruktansvärd kiss och bajs humor (skäms inte för att erkänna det) Kan aldrig hålla mig för skratt om någon fiser, så tänk att stå i en operationssal och operera något känsligt och så fiser patienten så man börjar garva, ha ha ha, det kan bli snitt lite här och där då...

Appropå bajs, så kan jag ju tala om att min son verkligen har ärvt den humorn från mig, det finns inget han tycker är roligare än att låtsas bajsa på mamma, problemet är bara att hans låtsas bajs i huvudet inte går i symbios med kroppen, så en dag när han hade badat, så svepte jag som vanligt in honom i ett badlakan och "slängde" upp honom på axeln för att gå ut i köket och ta på blöja och pyjamas, men idiot som jag är så samtidigt som jag la honom över axeln med rumpan bar, så sa jag till honom på skoj inte skita på mamma nu...

Ja Grattis till mig då, för det var ju den lilla gossen inte sen att haka på, så samtidigt som han skoja tillbaka, joo skita mamma, så tog han ju i för kung och fosterland och skulle "låtsas" bajsa på mamma, och det kan jag tala om att det var rena första världskriget som smattrade ur hans rumpa, och inte nog med det så hojtar Patrik (som hade uppsyn över lilla rumpen) -Det kommer bajs!
Tror ni jag fick panik eller??
Kan lova att jag var snabb att ställa ner honom, och mycket riktigt så hängde det en korv där...

Inga kommentarer: