måndag 16 juni 2008

Läsning, såpor och dagis besök...







Idag spenderade jag förmiddagen med att läsa en kanon bra bok, den heter Mias systrar och är en fortsättning på böckerna gömda, asyl och mias hemlighet, den var så himla bra och tragisk så jag kunde inte sluta innan jag läst ut den, så då förstörde jag mitt kvällsnöje att läsa innan jag somnar, för nu har jag ingen bok kvar till det, men men det får det väl vara värt...

Jag läste ut den lagom till att hem till gården började så då satte jag mig framför det och mummsade kanelbullar, gott, gott..

Vid tjugo över tre gick jag och hämtade lilleman på dagis, och så tog vi vägen om ica hemåt och handlade lite mjölk, kissemat och loka, har bestämt nämligen att vi ska sluta dricka cola på veckorna nu, vi konsumerar i vanliga fall minst en stor cola per dag i vårat hem, vi år riktiga colomaner, men nu är det slut på det, det ska bara bli cola på helgerna nu har vi bestämt, därav så köptes det två loka istället så man iallafall får lite bubblor.

Köpte en med vildäpple, har inte druckit den förut och en favorit med apelsin/havtorn, den e jättegod.

När vi kom från dagis stannade vi till ute i lekparken och jonathan åkte lite rutsch kana(stavning?) det tyckte han var skoj, sen vid halv fem gick vi till hans sommardagis där han skall vara en vecka i sommar och hälsade på, det verkade jättebra där med stora lekrum och bra personal, så där kommer han nog trivas för han såg ut som en solstråle när han sprang där inne

Lägger in lite mer bilder på min plutt.. Och lite bilder från svärföräldrarnas gård bl.a deras indiska tjur Totte









Inga kommentarer: