söndag 29 juni 2008

Svar på en fråga och illamående...

Fick en fråga om varför jag missat så mycket med plutten, så jag svarar här oxå då...
När Jonathan var ca 6 månader så började jag få svårt att svälja, kunde knappt äta någonting, och det var början på ett 6 månader långt helvete, var inlagd under flera perioder för utredning, hade sond både genom näsan och magen, dom gjorde alla utredningar som fanns utan att hitta någon riktig förklaring till vad det var, dom misstänkte bl.a att det var en muskelsjukdom...
Patrik var hemma på heltid med Jonathan under den tiden och dom var ju och hälsade på mig ofta och jag var hemma på permissioner, men det blir ju inte riktigt samma sak... Tillslut som en följd av allt jag fick utstå så fick jag en ordentlig depression, mycket pga att jag kände mig som världens sämsta mamma, och vem skulle inte bli deppig av att inte kunna äta, gick ner nästan 30 kilo under den här perioden.
Jag blev iallafall inlagd för depressionen, jag mådde så dåligt och kände mig så värdelös, bara grät och grät. Jag låg inne i 7 veckor och fick antideppressiv medicin, och sakta men säkert så är jag nu mycket bättre, både med sväljningen och depressionen...

Har fortfarande inget klart svar på varför det blev som det blev, kanske jag helt enkelt "gick in i väggen" eller så kan det ha varit någon typ av tbc/borrelia (min läkare tror att det kan ha varit en typ av fästingsjukdom). Men kommer eventuellt ändå att få åka till sahlgrenska för ytterliggare utredning, får väl se hur det blir.

En sak kan jag säga iallafall, det är helt underbart att vara hemma hos min familj igen, och känna sig som en riktig människa/mamma/fru. Hoppas att jag slipper några fler prövningar på ett tag nu...

Jättekul förresten att få fråga/kommentar om det jag skriver, kul att någon vill läsa det jag skriver! Vill gärna ha mer av det, och ska försöka svara så ärligt jag bara kan om allt...

Igår när jag gått och lagt mig började jag må jätteilla, försökte att somna ifrån det, men tillslut var det bara att springa till toan och kräkas... urrk.. Måste varit en släng av magsjuka eller något... Mått lite bättre idag så hoppas att det bara var någon kort variant...
Tog en promenad förut med Jonathan till Ica, var tvungen att handla mitt senaste begär Singoalla kakor, kan äta hur många som helst tror jag, mums...
Vi hann precis hem innan det började störtregna... Nu har vi precis ätit lite mat, tagliatelle och köttbullar blev det.
Funderar på att lägga mig och läsa en stund, men får väl se hur jag gör, kanske blir bus med Jonathan istället...

2 kommentarer:

ÄnglaMamma sa...

Hej gumman!
Vågar inte terra mer på telefon idag så jag skriver här istället. Du har smittat ner mig så nu är också jag bloggare. Får väl fråga dig om hur man gör när det blir något krångel.

Du hittar mig under namnet http://mammaharriets.blogspot.com/

Kram
/Mamma

Anonym sa...

Skönt att du mår bättre nu! Förstår att det måste vara jobbigt att inte vara hos sitt barn hela tiden. Som mamma så ä ju ens barn allt! Tycker det är jobbigt nu när lillen är 1 år och har börjat på dagis! Bara de få timmarna ifrån hoom är ju hemskt.
Hoppas du får reda på vad som orsakade att du mådde så dåligt!